Kartolina iz Belfasta 1

Odlucila sam do Belfasta ic duzim putem, kopnom. Krenila sam oko 9.30 ujutro iz Edinburgha city link busom. Karta je bila poprilicno povoljna, oba smjera samo 38 funti.
Puno sam ocekivala od grada, veselila sam se..otprilike ka i Liverpoolu. Belfast je jedan od gradova o kojemu sam puno slusala.. Liverpool me zanima zbog svoje glazbene strane, a Belfast zbog sukoba koji su se zbivali u njemu skoro 30ak godina (razdoblje The Troubles-a).
Prije puta sam istrazila par stranica, wikitravel, forume itd….da vidim sta me otprilke ceka.
Na svim stranicama sam naisla na par crta koje plase turiste: nemojte ic u taj i ta dio grada, nemojte nosit majicu zelne boje, grad je pust nakon 18h..i blabla, hrpu drugih ne bas istinith upustava.
 Belfast je predivan grad i stanovnici su simpaticni, drago im je vidit turiste ponovno po ulicama i bez problema ce s vama prosetat da vam pokazu ulicu ili zgradu koju trazite.
Prvu noc sam provela u hostelu u juznom dijelu grada..(u Belfastu veliku ulogu igraju strane svita). Ako netko kaze da dolazi iz zapadnog Belfasta znaci da je katolik. Juzna strana je protestantska, mislim. Nisam se puno zamarala politickom situacijom. Uzivala sam u gradu i izbjegavala sam price o politici.
Ipak, prvu noc u Belafastu sam upoznala Australca kojeg zanima politika. Tako mi je krenija objasnjavat situaciju u Belfastu, podjelu izmedju protestanata i katolika i onda se prebacija na Jugoslavija. Uf, tako ne volim ta pitanja i kad nas stranci pamte samo po ratu.
Odgovorila sam sta sam krace mogla.
Ekipa u hostelu je bila zanimljiva. Tu vecer prije spavanja, slusala sam razgovor izmedju dvoje Australaca. Tema je bila otimenja backpackera. Ha!, razgovor i price koje ne zelim slusat prije spavanja i koje ne zelim slusat u bacpackers hostelu!!
Australka je rekla da je hostel uklet i da po gradu navodno kruzi prica da je ispod nase sobe pokopan jedan backpacker…
Jezivo..tu vecer sam ipak uspila zaspat. Bilo nas je 7-8 u sobi. Ipak, rano sam se probudila. Vec u 7h sam bila budna.
Australka nije bila u krevetu. Izgleda da je napustila hostel prije jutra.
Hm, ko zna..mozda je ona bila jedan od karaktera iz Hostel-a, film o ubojstvima sta se dogadjaju u hostelu u Bratislavi.
Drago mi je da je nisam stigla bolje uipoznat.;))
– Belfast ima dvi strane, jedna je ta politicka..od toga se ne moze pobic kad se posjete Shankill i Falls Road. Ulice su iscrtane grafitima koji podsjecaju na dane sukoba izmedju dvi suprotne strane.
Druga strana Belfasta cine ulice ispunjene malim, toplim kaficima, slasticarnama, Bozicni sajam, pubovi, shopping centri, predivni sveucilisni dio grada…
Evo par grafita, tkz. murals..

Leave a Reply

