Povratak u ED

Dragi moji,

vratih se s putovanja al ovaj post nece bit o tome. Jos uvik se odmaram, psihicki i fizicki. Al ove dane cu napist par postova o Orkneyu, sigurno!

Tjedan mi je proletija jako brzo. Danas nam stize jos jedan novi stanar.

Jutro je po celo sa sastancima. U 9.45. je bija jutarnji sasatanak za citavu zajednicu. (nisam bila zaduzena za kuhinju..jeeee!, pa sam spavala duze).

Oko 11h sam imala sastanak sa Sophie, manager-ica ustanove. Strasno je draga i od velike je pomoci. Jucer smo imali jos jedan sasatanak, ali na farmi.

Cyrenians imaju dvi ustanove, jedna je ovaj gradski hostel a druga je idilicna, ladanjska kucica izvan Edinburgha.

Totalna razlika u organizaciji, higijeni, okruzenju, ljudima. …Higijeni, da opet napomenem!:) Hostel u gradu je hostel u pravom smislu te rici. Nije najcisce, ni najurednije misto. Nalazi se u podrucju grada koje ne slovi kao najsigurnije i najpozeljnije misto za zivot.

Farma je susta suprotnost tome. Priroda, kokice, kravice, konji…

– Uvatili smo bus na Princess Street. Oko sat vrimena nam je tribalo da dodjemo na farmu. Dvoje volontera s farme nas je cekalo na stanici. Lipo od njih, jer inace ne bi nasli put do kuce kroz sve one vijugave putice, ceste, skretanja livo i desno..

Nisam znala sta ocekivat od sastanka. Kako i sama cesto idem na radionice za usavrsavanje (ipak sam prosvjeta, pa moram!), imala sam vec nekakvu sliku kako bi to moglo izgledat.

Moran napomenit da moja slika o profesionalnom usavrsavanju u HR nije bas najpozitivnija. Uglavnom se sve svede na grupicu ljudi koji pricaju svoje i trude se ispast pametni, a poslusno stado sam sidi i kima glavom dok u sebi vrti neke druge misli i nada se da ce sastanak sta prije zavrsit da mogu dobit potpis i pobic negdi na kavu, di ce opet! kolektivno komentirat koliko je los sastanak-radionica bija.

I ja sam to radila, pa znam. 😉

Uglavnom, usavrsavanje koje nam je Sophie priredila na farmi jucer je cista suprotnost onome na sta sam navikla u nasem u obrazovnom sustavu u HR.

Smistili smo se svi u krug, na ciste i uredne kauce u dnevnom boravku (ovi u gradskom hostelu su..hm..:)).

Prvi put za mog boravka ovdi smo se nasli svi zajedno-volonteri iz grada i volonteri s farme. Tu je bila Marina iz Rusije, Kudzai, Ivan iz Spanjolske, Saori, Angela iz Wales-a, Pier iz Luksemburga, i ja.

Tema radionice je bila ‘konflikti, koje tehnike koristit pri rjesavanju konflikta’.

Sophie je izvukla jako korisne natuknice na papir o vrstama konflikta i vrstama problemticnog ponasanja.

Jos uvik sam pod dojmom. Osjecala sam da zapravo ucim nesto stvarno korisno. Taj osjecaj nisam nikad imala na strucnim usavrsavanjima koja sam pohodila zadnje dvi godine.

Svi iz grupe su pojedinacno iznili koju vrstu konflikta i ponasanja kod drugih ne vole, kako se nose s konfliktom, kako se osjecaju.. Bilo je korisno cut da i drugi imaju probleme i nesigurnosti. Mislim da je to bilo najkorisnije od svega.

Lipo je bilo podilit vlastita iskustva s drugima. Cudno je sta smo svi potpuni neznanci, al ipak razgovor je teka bez problema. Ljudi se nisu ustrucavali govorit o svojim teskocama.

Bas sam mislila kako bi takav nacin rada bija jako koristan i nasim profesorima. Kako bi bilo dobro kad bi imali takve radionice di bi se moglo iskreno, bez straha od sankcija govorit o problemima u ucionici. Rijetki profesori to rade i vecina nece nikad priznat da imaju teskoce s nekim ucenicima. (sta je sasvim normalno)

Bilo bi puno produktivnije kad bi se o tome pricalo i kad bi se takvi problemi rjesavali.

Al nazalost, razumljivo je da ljudi nece pricat o problemima na koje nailaze ako im zbog toga prijeti otkaz ili neka druga vrsta sankcije.

No, dobro..necu vam vise dosadjivat s ‘prosvjeta’ temama!:)

Dakle, danas nam stize novi stanar. I on je po mnogo cemu poseban. Bit ce zanimljivo u kuci za vikend.

Ipak, nadam se da ce bit mirno i da necemo tribat okretat niti jedan broj za hitne slucajeve.

Kasnije idemo u nabavu novog frizidera. Bit ce dobro malo izac iz kuce na friski zrak!!:)

pusa svima

Leave a Reply

